Denkstimuleringslessen

Denkstimuleringslessen zijn afgeleid van het Feuerstein’s gedachtegoed. Professor Reuven Feuerstein heeft zijn methode ontwikkeld vlak na de tweede wereldoorlog. Aan de hand van cognitieve functies, ofwel denkvaardigheden, wordt het kind geleerd te denken en te leren. Er wordt gewerkt aan de cognitieve functies, zoals waarnemen, nauwkeurig zijn, juist benoemen, systematisch zoeken en selecteren van informatie. Door het leerproces inzichtelijk te maken bij een kind wordt het bewust welke stappen hij of zij precies maakt bij het leren of juist nog niet! Hierdoor komt ruimte en inzicht om het eigen denkproces te sturen!

Gewoonlijk wordt ervan uitgegaan dat deze vaardigheden zich binnen het reguliere onderwijs spontaan ontwikkelen. Maar wanneer de schoolprestaties achterblijven is er een kans dat uw kind onvoldoende beschikt over die denkvaardigheden die noodzakelijk zijn voor het efficiënt verwerven van kennis.  

De activerende lessen worden gegeven in groepsverband van maximaal acht deelnemers. Het centrale doel van de lessen is om kinderen zelfstandiger te laten werken. Tijdens de lessen maken de kinderen op een leuke en uitdagende manier kennis met alle denkbouwstenen. Hierdoor wordt het cognitieve vermogen van uw kind vergroot en wanneer zij die gaan inzetten op school zullen de leerprestaties van uw kind verbeteren!

Naast het ontwikkelen van deze denkfuncties wordt ook aan een positief zelfbeeld gewerkt.  

Wij gaan altijd uit van de mogelijkheden van uw kind en niet van zijn of haar onmogelijkheden. Het programma is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar en is een goede basis voor hun verdere schoolcarrière.  

Kosten: Groepstarief € 150,-- per twaalf lessen